AI-muudab kinnisvaraäri: Eesti idufirma DoBu sisenes Läti turule, esimene elurajoon Riias võttis lahenduse kasutusele

Eesti kinnisvaraarendajate seas kiiresti populaarsust kogunud tehisintellektil põhinev koduhaldusplatvorm DoBu pakub sellest kevadest uue põlvkonna AI-tarkvara ka Läti uusarendustele ning on sõlminud esimese lepingu Riia ühe populaarsema uue elurajooni Parka Kvartals arendajatega.

DoBu muudab garantiiperioodil tekkinud küsimuste ja juhtumite haldamise kinnisvaraarendajate jaoks efektiivseks ning samas aitab koduomanikel saada koheseid vastuseid uue koduga seotud küsimustele. Veel lihtsustab DoBu garantiijuhtumite esitamist ning nende jälgimist ja tuletab meelde kõiki nõutud hoolduseid.

“Siiani antakse uude arendusse kolinud omanikule sadu dokumente, mida nad ei loe, vaid pöörduvad oma küsimustega erinevate osapoolte juurde, kellelt ootavad kaua vastuseid. DoBu platvorm vastab koduomanike küsimustele tehisintellekti abil, vastavalt iga kodu spetsiifikale, tuues vajadusel välja õiged joonised ja pildid. See säästab märkimisväärselt arendajate aega ja muid ressursse küsimustele vastamisel, lisaks vastab AI koheselt ja igal ajal, erinevalt inimestest,” selgitab DoBu asutaja Rasmus Merirand, kelle sõnul annab DoBu koduomanikule vastused nii igapäevastes asjades kui ka keerulisemate küsimuste korral.

Esimene elurajoon Riias, kus DoBu kasutada saab, on Reterra ja Invego arendatav Parka Kvartals. Kinnisvaraarenduses uusi standardeid loova Invego juht Kristjan-Thor Vähi on uue rakendusega väga rahul. “DoBu abil koduomanikelt kogutava tagasiside põhjal saab arendaja vähendada probleemide teket kui ka neile ennetavalt reageerida. Kokkuvõttes võidavad kõik, sest koduomanikel on vähem muresid ja arendajal vähem kulusid,” märkis Vähi ja lisas, et Invego on alustanud DoBu’ga pikaajalist koostööd, liites DoBu tagantjärgi oma mitmesajale garantiiperioodis olevale valminud kodule ning lisades selle järgmise 10 aasta jooksul enam kui 3000 valmivasse kodusse, tõstes uusarenduste kliendikogemuse standardi uuele tasemele.

“Garantiijuhtumit esitades, küsib DoBu tehisintellekt vajadusel täpsustavaid küsimusi, koondab info ning suunab selle automaatselt õigesse kohta, kas siis ehitajale või haldusettevõttele. Lisaks meenutab süsteem koduomanikule olulisi hooldustegevusi, mis on vajalikud näiteks erinevate seadmete ja kodumasinate korrapäraseks toimimiseks ning garantii kehtimiseks,” kirjeldab Merirand DoBu pakutavat kasu.

DoBu asutaja sõnul on kliendikogemusplatvorm end kiiresti tõestanud, ning praegused kliendid soovisid DoBu kõikidel oma arendustel kasutusele võtta, mistõttu on laienemine Lätti järgmine loomulik samm. “Kõik meid pilootinud kinnisvaraarendajad on DoBu ka oma järgmistes arenduses juba kasutusele võtnud või võtmas, lisaks näeme, et Riiga lisandub on lähiaastatel rekordiline maht uusarendusi. Uhiuude koju kolivate inimeste jaoks on DoBu loogiline lisaväärtus ning arendaja jaoks väga hea töövahend efektiivsuse ja koduomanike rahulolu tõstmiseks,“ selgitab Merirand.

DoBu on kiiresti kasvav eesti tehnoloogiafirma, mis on loonud tehisintellektil põhinev platvormi, kus lihtsustatakse koduomanike ja kinnisvaraarendaja vahelist suhtlust ning garantiimurede haldust.

DoBu automatiseerib garantiijuhtumite esitamise, kogudes selleks vajalikku teavet ja suunates juhtumid õigele osapoolele vastavalt garantiireeglitele. Platvorm aitab koduomanikel jälgida kodu hooldusi ja säilitada garantii kehtivust, pakkudes samas selget ülevaadet kodu viimistlusmaterjalidest, seadmetest ja dokumentatsioonist.

Arendajatele säästab DoBu aega küsimuste vastamisel ning loob väärtusliku sisendi korduvate küsimuste ja probleemide ennetamiseks, aidates parandada teenuse kvaliteeti ja kiirendada lahendusi.

FOTO: Invego juht Kristjan-Thor Vähi ja DoBu asutaja Rasmus Merirand laiendavad koostööd ka Lätis.