Pooled Tallinna ööklubid on avalikult või poolsalaja müügis, lisaks võib lähima aasta-paariga turult kaduda 5-6 klubi.
Enim – ligi 5 miljonit krooni – küsitakse Urban House”i eest, mis kuulub Aivar Lepingule. “Urban House on, jah, vist kalleim müügis olev ööklubi. Kuid tegemist on ka pärliga, tänasel päeval sellist ööklubi kümne miljoniga kindlasti valmis ei ehita,” märkis ta.
Lepingu sõnul pandi klubile hind, millega saaks seda müüa. “Ostja kindlasti leidub,” kinnitas vaheldumisi Tais kinnisvaraäri ja Tallinnas klubidega tegelev ettevõtja.
Lepingu sõnul hammustasid nad Urban House”i näol liiga suure tüki. “Pole neljanda klubi jaoks ideed. Panoraam, Parlament ja Spider on oma niši leidnud ja toimivad väga hästi, kuid Urban House”i me pole suutnud käivitada,” tunnistas ta.
Kitsikus juba 2007. a lõpus
Eelmise aasta lõpetas Leping enda sõnul klubide osas miinuses, tänavu loodetakse jõuda plussi. “Klubides hakkas see kriis tunda anda juba 2007. aasta lõpus. Eesti on iseenesest kriisi põhjast juba läbi, lihtsalt majandus on 3-6 kuud viitajaga, kuniks see kõik lõpuks kohale jõuab,” lisas ta.
Raske majanduslangus tirib ettevõtted vägisi põhja ning tõenäosus, et mõni klubi jääb suletuks, on Lepingu sõnul suur. “Pakun, et 5-6 klubi peavad oma uksed sel aastal sulgema,” märkis ta.
“Kui me vaatame eelmise aasta majanduslangust, siis Tallinnas avati samal ajal näiteks kolm ööklubi – Marat, Club 360Y ja LoveSexMoney. Viimane on uksed juba kinni pannud,” märkis Leping.
Müügist rääkis ta ka Club von Überblingeni puhul. “Ei tea, miks nad avalikult ei julge seda teadustada, aga sisuliselt on klubi juba müügis ja neil on hind ka umbes 5 miljonit,” rääkis ta.
Überblingeni omanik Paap Toonela lükkas müügiplaanid ümber. “See on nüüd küll ainult kuulujutt, klubi ei ole müügis ja ka hinda ei oska öelda. Arvan, et Club von Überblingeni väärtus ja potentsiaal on suurem kui see hind, mida praegustes majandustingimustes võiks saada,” märkis ta. Toonela lisas, et on pigem ise ostueesmärgiga ringi vaadanud.
Käivet-kasumit ei soovinud omanik avaldada, kuid rääkis, et aasta alguses käive kahanes 30% võrreldes eelmise aastaga samal ajal, kuid tänu kulude vähendamisele suurendati kasumit 86%.
Baarmenid ostsid klubi
2,9 miljoniga on müügis mullu avatud Club 360Y. Seda omava Tropicana Kaubanduse ASi juhatuse liikme Rainer Sarapuu sõnul pole müük konkreetseks veel läinud. “Kõik asjad on maailmas õige hinna eest müüdavad,” märkis ta.
Äripäevale teadaolevalt on müüa ka klubid Marat ja Terrarium. Club Venuse ostsid väidetavalt Olümpia hotelli baarmenid, klubi omava AMY Kaubanduse OÜ juhatuse liige Katrin Uritam polnud nõus teemat kommenteerima. “Midagi kindlat veel ei ole, tehingut pole veel toimunud,” märkis ta. Pärast jaanipäeva saab täpsemalt rääkida, müügiplaanid on tõsised, lisas Uritam.
Club Hollywoodi juhataja Mart Eensalu sõnul on nende kasum võrreldes mullusega väiksem, kuid külastatavus samal tasemel ja turuosa paranenud. “Näeme praegust kriisi turul isegi positiivsena. Kriisi tulemusena kindlasti nii mõnedki ööklubid jäävadki ostjata ja kaovad turult ning seeläbi turg korrastub,” märkis ta.
Uue huvilise leidmine on tema sõnul raske. “Ostjad kaaluvad oma otsuseid tõsisemalt ning lisaks arvestatakse ka meie demograafilist situatsiooni, mis mõne aasta perspektiivis hakkab oluliselt ööklubide turu kogumahtu kokku kuivatama,” lisas Eensalu.
Kommentaarid
Andres Peets, ööklubi BonBon omanik
Me pole müügis, alustame just remondiga. Mõnevõrra on klubis tarbimisharjumused muutunud. Ostukorv klubis on tagasihoidlikum, kuid me ei saa väga nuriseda.
Meil on hästi läbi mõeldud kontseptsioon ja lojaalsed, keskmisest paremal järjel kliendid. Kuid peaksime olema valmis paariaastasteks tagasihoidlikumateks tulemusteks.
Ei usu, et kõigile praegu müügis olevatele klubidele leitakse ostja. Praegu saab hinda määrata vaid kassavoogude põhjal, kõva mees on see, kes suudab põhivara sinna sisse määrata. Kassavoogude nõrkus on põhjus, miks need klubid müügis on. Ma ei näe praegu ühtegi nii riskialdist meelelahustustöösturit, kes tahaks osta müügisolevaid klubisid või uut käivitada.
Tõnu Toompark, kinnisvaraanalüütik
Baari sisustus ja kogu muu kraam ei maksa mitte midagi, kui sellega rahavoogu ei suudeta genereerida. Arvestades tarbijate ebakindlust ja võimalikke tagasilööke vabaajakulutuste valdkonnas võib arvata, et rahavood väga kindlad pole.
Samuti peab potentsiaalne ostja olema valmis suhteliselt suure summa raha omavahendite arvel välja käima. Karta on, et ega pangalaenu praegu ööklubi ostmiseks ei saa isegi kõige geniaalsema äriplaani esitamisel.
Artikli autor on Kaisa Tahlfeld, artikkel ilmus 19/06/2009 väljaandes Äripäev.