Tark hooneautomaatika ei ole enam tulevikuunistus ega sõimusõna, vaid on saanud elementaarseks osaks uute kortermajade funktsioonide seas. Intelligentses hoones töötavad küte, ventilatsioon ja valgustus vajaduspõhiselt ning nutikodu lahendus aitab säästa energiat ning annab suure panuse hoonete energiatõhusaks muutmisele. Nutikodu süsteemide kohta liigub hulgaliselt müüte, kuid millised neist on põhjendatud ja millel tõepõhja all ei ole? Järgnevalt selgitame tagamaid.
Müüt 1: Nutikodu on kallis preemiumtoode
Reaalsus: Varem vajas nutikodu süsteemide paigaldus kallist riistvara, spetsiifilisi programmeerimisoskusi ning tehnikul kulus iga korteri eraldi seadistamiseks rohkelt töötunde. Paigaldus oli ajakulukas ja spetsialistide töötunnid kallid. Tänu tehnoloogia ja interneti arengule ning lihtsale scan-to-connect paigaldusviisile saab Bisly nutikodu paigaldamisega hakkama ka hooneautomaatika eriväljaõppeta elektrik ning paigaldusprotsess on muutunud pea neli-viis korda kiiremaks. Sealt tulenev paigalduskulude vähenemine on alandanud lahenduse hinda ning Bisly uudne lähenemine on muutnud targa hoone funktsioonid kättesaadavaks kõigile. Nutikodu lahenduse kulu võib olla isegi nii madal kui 500 eurot korteri kohta.
Müüt 2: Nutikodu paigaldamine on ajakulukas ja pikendab kinnisvara üleandmise aega
Reaalsus: Kuna nutikodu seadmed paigaldatakse ehituse lõpp-faasis, reeglina samal ajal kui valgustus, võib see mõjutada korterite üleandmise aega. Seetõttu on oluline, et nutikodu seadmete paigaldus oleks kiire ja sujuv. Tänu Bisly unikaalsele lahendusele paigaldatakse hoones töötavate erinevate seadmete (küte, ventilatsioon, valgustus jt) külge targad sensorid ja kontrollerid ning need ühendatakse Bisly süsteemiga paigaldusega samal ajal. Sel hetkel kui korterid on valmis elanikule üleandmiseks, on ka Bisly nutikodu funktsioonid kasutusvalmis. Bisly nutikodu lahendus on valmis juba enne kui valmib hoone ümber haljastus. Ühtses süsteemis üksteisega arvestavad seadmed muudavad hoone energiatõhusaks, tervislikumaks ja mugavamaks.
Müüt 3: Kinnisvaraarendajale tekitab nutikodu ainult peavalu
Reaalsus: Lõpp-kasutajal tekib erinevaid küsimusi ning on oluline, et need saaksid lahenduse kiiresti ja kasutaja jaoks mugavalt. Kui hooneautomaatika teenusepakkuja ei ole loonud kliendituge või klienditoe teenus töötab tõrgetega, tekitab see arendaja jaoks sageli suurt peavalu. Targa hoone lahenduse pakkujat valides pööra kindlasti tähelepanu, kas teenuses sisaldub ka lõpp-kasutaja klienditoe teenus. Kui süsteem on kaugelt ligipääsetav ja hallatav saab enamiku küsimusi lahendada tasuta eemalt ja koheselt üle interneti 24/7 ning enamasti puudub vajadus kohale kutsuda tehnik.
Müüt 4: Nutikodu süsteem vananeb ja on ebaturvaline
Reaalsus: Kõik süsteemid, mida pidevalt uuendatakse ja täiendatakse turvauuendustega ning turvaaugud parandatakse, on lõpp-kasutajale turvalised. Kahjuks leidub aga turul hulganisti pakkujaid, kes oma seadmetele ja süsteemidele ei paku ei tugiteenuseid ega tarkvarauuendusi või tehakse neid pika intervalli tagant. Uuendused, mille peab tegema tehnik korteris kohapeal olles, on aga ajakulukad. Vananenud süsteemid, mida ei ole uuendatud, on ebaturvalised. Bisly nutikodu tarkvara ja süsteeme uuendatakse pidevalt ja varustatakse uue turvainfoga. Veelgi enam, süsteemi- ja tarkvarauuendused toimuvad automaatselt ja lõpp-kasutajale nähtamatult.
Müüt 5: Nutikodu juhtimiseks on vaja kümneid erinevaid äppe
Reaalsus: Tänu telekommunikatsiooni ja interneti kiirele arengule ja kättesaadavusele kasvab nutikate seadmete hulk meie ümber kiirelt. Iga seadme juhtimine eraldi äpist ei loo aga vajalikku energiasäästu ega ole ka lõpp-kasutajale mugav. Ühes süsteemis, vajaduspõhiselt ja üksteisega arvestavad seadmed aitavad muuta hooned energiaefektiivseks ja luua tervislikke töö- ja elukeskkondi. Kogu Bisly süsteem töötab ühel platvormil ja on mugavalt kasutatav ühest äpist.
Müüt 6: Nutikodu juhtekraaniks sobib tavaline tahvelarvuti
Reaalsus: Sageli kasutatakse nutikodu juhtekraanina kodu või kontori seinal tavalist tahvelarvutit. Kahjuks võib aga tavalise tahvelarvutiga tekkida mitmeid murekohti ja nutikodu juhtekraaniks see ei sobi. Tahvelarvuti aku ei ole mõeldud olema pidevalt vooluvõrgus, mistõttu akud kuumenevad üle ja paisuvad ning kuumus vähendab elektrooniga eluiga. Kuna tavalises tahvelarvutis ei ole võrgupesa, siis kasutatakse nendes ühenduseks kas ebaturvalist Wi-fi ühendust või siis kaheldava usaldusega kolmanda osapoole võrguadaptereid. Samuti lõpetavad nii Apple kui Android tarkvarauuenduste pakkumise kolme-nelja aasta vanustele tahvelarvutitele ja muudavad need aeglasemaks, mistõttu tekivad probleemid nutika videofono pildi edastamisel.
Spetsiaalselt nutikodu jaoks välja töötatud Bisly ekraanid ei kuumene üle ka kuumade ilmadega, sest neisse on paigaldatud suuremad jahutusradiaatorid. Nutikodu juhtekraan on ühendatud kaabeldusega ning selle sama kat kaabli abil liigub ekraani nii vool kui andmed. Korraliku nutikodu juhtekraani eluiga on üle kümne aasta samas kui tahvelarvuti vajab uuega asendamist juba kolme-nelja aasta möödudes.
Müüt 7: Kui oled nutikodu lahenduse valinud, peadki seda kasutama jääma
Reaalsus: Nutikodu lahenduse jaoks on vaja hoones teha ehituse käigus spetsiaalne kaabeldus. Arvatakse, et iga nutikodu süsteem vajab unikaalset kaabeldust ja seda saab kasutada vaid ühe lahenduse jaoks. Tegelikult on kaabeldus universaalne ja kasutada saab seda ka teiste nutikodu süsteemide paigalduseks. Investeerima peab vaid uutesse nutikodu seadmetesse ja tarvikutesse. Bisly poole on pöördunud mitmed korteriühistud, kes on olemasoleva nutikodu lahenduse soovinud asendada Bisly süsteemidega.
Bisly hooneautomaatikaga on energia säästmine lihtne ja kõigile kättesaadav. Telli kohe Bisly personaalne DEMO!
Vaata ka
- Bisly uus hoonete juhtimise süsteem viib majahaldurite töö ja hoonejuhtimise kasutajakogemuse enneolematule tasemele
- Bisly Baltikumi regionaalse müügijuhina alustab Andreas Väljamäe
- Bisly: Kuidas aitab moodne hooneautomaatika vähendada elektrikulu
- Bisly: Kuidas aitab targa hoone tehnoloogia üürikinnisvaral silma peal hoida