Sul on kindel plaan õhtuks kook küpsetada. Mõtled marja-toorjuustukoogile, lappad raamatut ja leiad õige! Hea koogiretsepti leidmine ei garanteeri seda, et see ka suurepäraselt välja tuleb ja suudad seda esitleda nii, nagu seda on tehtud professionaalide poolt – ahvatlevalt ja kutsuvalt. Selle on küpsetanud keegi, kes kutselt on pagar/kondiiter. Tekstiloome on teinud vilunud kirjutaja ja pildid, toitude jäädvustamisele keskendunud fotograaf. See, kui esimesel korral suudaks luua maitse, välimuse ja kirjelduse poolest samaväärse tulemuse, mis katsetama pani, oleks nagu loteriivõit. Üsna väike tõenäosus, on nii?
Me ei saa olla kõiges pädevad – asjad, mida teeme esmakordselt, sisaldavad tundmatuid faktoreid, et saavutada ladusalt soovitud tulemus.
Kuidas kinnisvara esitleda? Mis kirjeldus kirjutada? Mis infot jagada? Kes on sihtgrupp kellele turundada? Kuidas pildistada või luua visuaali? Mis on kinnisvara väärtus? Kuidas müügitegevus üleüldiselt käib? Kus portaalides on otsijaskond kõige aktiivsem? Kas kasutada lisareklaami? Need on vaid osad küsimused kogu virrvarrist, millele mugavalt ja teadlikult saavad vastata valdkonnas tegevad kinnisvarakonsultandid.
Eelpool nimetatud ja nimetamata küsimused on otseses seoses sellega, kui kaua võtab aega kinnisvara müük. Võib väita, et kinnisvara müügiprotsess on kui matemaatiline valem, milles on pidevaid muutujaid rohkem kui üks.
On levinud arusaam kinnisvara müügiprotsessi kohta, et asukoht ja hind on argumendid, mis kiirelt aitavad kinnisvara realiseerida. Selles ütluses on tõetera sees, kuid kinnisvara ost ja müük taandub suuresti ka emotsioonidele. Omaniku aspektist mõistan, et „selle seina ju ehitasin ma oma kätega!“ õigustaks nagu kahetuhande euro lisamist kodu hinnale, mille hinnakujundus on tehtud sarnaste internetikuulutuste põhjal. Ostuosapoolel selliselt tehtud hinnakujundus kõrvu liikuma ei pane.
Igapäevaselt oma keskkonnas viibides ja müügiprotsessi kavandades ei pruugi tähelegi panna, et fotodele jääb midagi eemaletõukavat – mis mõjub kui kondiitriäri vitriinaknal koogilõigu seest turritav küpsetuspaber, mis on kuidagi sinna sattunud ja tõrjub eemale kogu ostjaskonna kuniks see on eemaldatud. Müügiprotsessi läbi viies võib üle huulte lipsata midagi ootamatut, mis õigeid küsimusi esitades ja inimest kuulates oleks jäänud ütlemata. Nimetatud näide koogist on küll tavatu, kuid me harjume oma keskkonnaga nii ära, et me ei pruugi selliseid aspekte lihtsalt tähele panna.
Seega kinnisvara müügiaja spekulatsioon sellisel kujul on ennustamine ja see on üks tänamatu töö. Usuksid, kui esoteerik sulle väidab, et kahe kuu pärast leiad kuldmüntidega paja – ja seda ei juhtugi? Väike lootus juba kasvas hinges.. Pikalt ilmselt ei kurvasta, kuid halb tunne jääb sisse igatahes.
Nimetet koogid mida kõrvutasin artikli alguses – kujutle, kui need satuvad kõrvuti vabale turule, siis võime spekuleerida, kumb neist kookidest kiiremini kellegagi koju kaasa läheb. Juba lähtuvalt sellest, et usaldus tekib endalgi ametiesindaja vastu, räägib ka praktiline kogemus kinnisvara valdkonnas selle kasuks.
Juhul, kui mõlgutad mõtteid kinnisvara müügist – võta ühendust kellegagi, keda saad usaldada, kelle töökvaliteet on tõestatud ja kes muutujatega valemis tunneb end sama kindlalt, kui ilves meie vägevates metsades. Mis Sina sel ajal teha saad? Lihtne – usalda ja naudi protsessi!