Domus Kinnisvara: Kuidas koostada head kinnisvara müügikuulutust?

Domus KinnisvaraKinnisvaraportaalides leidub sadu konkureerivaid kuulutusi, mis kõik omavahel võistlevad, et huviliste tähelepanu endale tõmmata. Esimese asjana kõnetavad kindlasti just kinnisvarakuulutuse pildid!

Pilt peab kajastama tegelikku olukorda.

Olen oma klientidelt kuulnud, et erinevaid kortereid külastades on neis segadust tekitanud olukord, kus külastatav korter ei vasta kuulutuses olnud piltidele – kas piltidel näeb korter tegelikkusest ilusam (klient on korterit külastades pettunud!) või pildid on olnud hoopis liiga kehvad ning korter reaalsuses palju ägedam. Loomulikult peavad fotod olema piisavalt atraktiivsed, kuid pilt peab kajastama siiski tegelikku olukorda.

Parima tulemuse saab korraliku kinnisvarafotograafi kasutamisel. Ta teab täpselt, mida teeb ja tulemus on rahuldust pakkuv nii müüjale kui ka ostjale. See on minu kogemus. Pilt müüb!

Kinnisvarakuulutus on müügilepingu osa!

Peale fotode mängib suurt rolli kuulutuse tekst. Siin tuleb meeles pidada ühte väga olulist asja. Kinnisvarakuulutus on müügilepingu osa! Sellest ei ole paljud müüjad kahjuks teadlikud. Kuulutuse teksti püütakse liiga palju ilustada, et oma vara atraktiivsemaks muuta, et silma paista ja eristuda, küll aga võib see olla väga libe tee ning vahel kohtab kuulutuses lausa valeinfot.

Kuulutus koosneb faktilisest osast ja emotsiooni loomisest.

Kontrollima peab kindlasti kinnistusregistri ja ehitisregistri andmed, vajadusel kas või kohaliku omavalitsuse arhiivist või rahvusarhiivist. Kui andmete kontrolli käigus selgub, et müüdava objekti dokumendid ei ole korras ja tuleb hakata näiteks juurdeehitust seadustama, siis peaks kinnisvarakonsultant soovitama omanikul sellega kindlasti tegeleda.

Korrektne on, kui kuulutuse üld­infos märgitakse kinnistusraamatus olevad andmed ja lisainfos täpsustavad andmed tegeliku olukorra kohta koos selgituste ning põhjendustega. Adekvaatselt tuleb püüda hinnata, kas objekti seisukord on renoveeritud või remonti vajav. Kinnisvarakonsultandid näevad tihti oma töö käigus selles osas “imelisi lahendusi”.

Emotsiooni loomine on minu meelest samuti väga oluline. Hetkel töötades Viljandis ja olles keskendunud vanade maamajadele uue võimaluse andmisele, on väga keeruline neid ilma emotsioonita müüa. Objekti üle vaatama minnes, tunnetan alati, mida iga koht mulle räägib, missuguse pildi ta mulle loob ja püüan selle siis sõnades ostjale edasi anda. Näiteks: “Värske õhu vannid ja päikese teraapia!”, “Maale lähed nagu igapäevasesse spaasse” või “On vaikne suveõhtu, mesilased sumisevad ja lendlevad ühelt ristikheina tutilt teisele – milline võrratu kontsert. Kuuskede kohinas on tunda meeletut rahu ja vaikust. Õhus on suve ja kuusemetsale omast vaigust lummavat aroomi. Siin on mõnus, siin on tõeline pelgupaik. Kuuvalguses sauna trepil istudes saad aru, kui ilus on elu keset vaikseid loodushääli ja vee sulinat oma tiigikeses. Tõmba korraks ka sina “juhe” seinast, sulge silmad ja lase oma kujutlusel lennata…”

Joonis objekti ruumilahendusest loob parema ettekujutuse!

Lisa kuulutusele kindlasti ka joonis objekti ruumilahendusest. See loob palju parema ettekujutuse juba enne objekti külastamist. Ka fotodele tuleks püüda objekti ruumilahendus nii, et see annaks ülevaatliku info planeeringust.

Kokkuvõtteks: kuulutus võiks olla nii tõele vastav, kui see reaalsuses on, et vältida huviliste pettumust ja seega ka mõlema poole ajakulu. Kui tunned, et jääd kõige selle juures ise hätta, võta julgesti ühendust kinnisvarakonsultandiga!

Imelisi kodude müüke!

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

13.-16.01.2025 Kinnisvara ABC