Oleme pikka aega tunnistanud viva voce ehk suusõnalise soovitusliku reklaami mõjuvõimu. Saame märguandeid ja vajalikku infot vahetust kontaktist tuttavatega. Need on väljaütlemised, mida usume, kui allika olemus on tõsiseltvõetav. Nüüd, sotsiaalmeedia ajastul on üsnagi kerge uppuda aga kõigesse, mis läbi nutiseadmete meieni jõuab – digiajastu on konkurentsi pakkumas vanale ja turvalisele turundusviisile ehk suusõnaline soovitus on muutumas visuaalseks suunamiseks.
Ühed märkimisväärsed maailmamuutjatest sõnumitoojad on sotsiaalmeedia mõjutajad, kes on Eestis küll vähe, kuid mujal maailmas kinnisvaraturul end üsnagi sügavale sisse puurinud.
Sotsiaalmeedia mõjutaja – persoon, kes on omandanud muljetavaldavad teadmised sotsiaalmeedia platvormide toimimistest, on kogunud endale suurearvulise jälgijaskonna ning kelle olemust ja kanaleid kasutavad brändid, et jõuda enda toote/teenusega suurema sihtgrupini. Mõjutajad töötavad erinevate teemavaldkondade peal ning üks nendest on tõesti just kinnisvara.
Need digitegelased jagavad enda audientsile sisu, millel on tellijaga kooskõlastatud lõppeesmärk. Kinnisvaras võivad need eesmärgid olla: peagi toimuva kliendipäeva info jagamine ning sinna klientuuri kogumine, jälgijate suunamine koostööle X kinnisvarabüroo konsultantidega, uue arenduse / müügiobjekti tutvustamine või mõni muu põnev ettevõtmine.
Kindlasti pole meist enam kaugel ka koostööviis, kus sotsiaalmeedia mõjutaja arenduse näidiskorteris sees elab ning reaalajas enda platvormidele sisu toodab. Võimaluse olemasolul on selline koostöövorm vaieldamatult pilkupüüdev ning suurt kõnepinda omav. Seeselav sotsiaalmeedia mõjutaja saab üldsusele anda reaalsest elust vahetut tagasisidet objektilt, kus ta parasjagu peatub. Olgu selleks esilekerkivad probleemid, mille lahendamisel arendaja jõudsalt kaasa aitab või lihtne ülevaade igapäevaelust ja keskkonnast – ühel või teisel viisil on see suurepärane moodus müüdava objektiga silmapaistmiseks.
Selleks aga, et sotsiaalmeedia mõjutajate tõhusat turundusmeetodit tulemuslikult kasutada on vajalik tunda inimest, kellega koostööle asuda soovitakse – kes on mõjutaja jälgijaskond, milline on tema reputatsioon, kuidas tema stiil haakub koostööle suunatava brändiga, millised on tema platvormide statistilised näitajad, kui palju tema jälgijaskonnast on ostetud jälgijad, uurida kokkusaamisel välja, millises stiilis sisu tema jälgijatele peale läheb, et osata kokku panna kampaaniasõnumit ning visuaalset materjali. Kindlasti peab detailselt paika panema ka ootused ning seadistama kampaaniad ning postitused selliselt, et nende tulemus oleks mõõdetav ka analytics’is.
Eesti kinnisvaraturu mõjutajate osakaal sotsiaalmeedias oleks kindlasti tühimik, mida väljakutsetele avatud soliidsed sotsiaalmeedia aktivistid arendada võiksid. Suusõnalisel otsesoovitusel jääb ilmselgelt olema vankumatu roll erinevate teenuste või toodete müügis, kuid kindlasti ei tasuks alahinnata ka nn visuaalse suunamise tõusvat tähendust.
Üks kvaliteetne soovitaja kinnisvara digimaailmas võib suuresti kaasa aidata ostuhuviliste kvantiteedi kasvamisele, leidmaks ülesse just see unikaalne ja kauaotsitud koduomanik.