Sweco Projekt AS tegevjuht Riho Koost räägib, et iga päevaga üha enam puutume kokku olukorraga, kus uute töötajate leidmine on aina keerukam. Tööd on palju ning projekteerimisturg soosib veelgi enam uusi lepinguid sõlmima, kuid spetsialiste, kes selle töö ära teeks tuleb ajada taga kui tikutulega.
Sellest tulenevalt on ka projekteerimishinnad kõrgemad, kuna nõudlus on suurem kui pakkuda suudetakse. „Valmis“ projekteerijaid on pea võimatu leida ning täna tegeleme ka aktiivselt tudengite väljakoolitamisega. Lisaks eelöeldule käib tööjõuturul agressiivne inseneride üleostmine ning kiirema tulemuse saavutamiseks kaasatakse ka värbamisettevõtteid, mis omakorda suurendab riski headest spetsialistidest ilmajäämise osas. Meie inimesed on meie ettevõtte edu võti, mistõttu tuleb neid hoida, hinnata ja nende arengusse panustada.
Võimaldame oma spetsialistidel tegeleda väga mitmekülgsete projektidega, oleme Eestis ühed suuremad projekteerimisbüroodest ning seeläbi on meil võimekust projekteerida Eestis „kõige-kõigemaid“ objekte. Suurte ja põnevate tööde projekteerimise võimekus on meie suureks eeliseks väiksemate büroode ees.
Inseneride ja arhitektide loomuses on olla uudishimulik, mõelda välja uusi lahendusi, proovida asju, mida ei ole kunagi varem proovitud ning olla olukordades, kuhu varem pole sattunud. Olles põnevil oma järgneva projekti ees, teadmata kas see on tuulepark, LNG terminal, uus koolimaja või korsten mis kütab ära terve Tallinna linnaosa, on töö märksa huvitav ja mitmekesisem. See on inseneriks olemise rõõm, ning meie püüame omalt poolt seda mitmekesisust võimaldada, sõnas Koost.
Enam ammu ei ole inimeste motivaatoriks pelgalt töötasu. Palganumber rahuldab spetsialisti 2-3 kuud ning peale seda ootavad töötajad lisaväärtusi, motivatsiooniüritusi, head töökeskkonda ning „fun`i“. Viimasena oleme näiteks võtnud oma pikkade koridoride peale sõitma liikumisvahendiks elektrilised kaherattalised ning peab tunnistama, et saginat nende ümber jätkub.
Uued programmid, koolitused ning avatud suhtlemine – see on osa meie igapäevaelust. Peame väga oluliseks rääkida töötajatele avatult kuidas meil viimasel kuul läinud on, rääkida ka numbritest ning töövõitudest „milleks salatseda?“ küsib Koost. Oleme kui üks pere ning näeme vaeva samade eesmärkide nimel.