Käimasoleva Põhja-Tallinna linnaruumi kujundava projekti kohaselt tuleks rajada Balti jaama Stroomi rannaga ühendav kergliiklustee, mis hakkaks kulgema piki Kopli kaubajaama serva.
„Jalgrattaga kuluks selle ca 3 km pikkuse tee läbimiseks kõigest 10 minutit,“ ütles abilinnapea Andrei Novikov.
Kavandatav kergliiklustee kulgeks läbi planeeritava Kopli kaubajaama lineaarpargi ning STANDARDi pargi, üle Ristiku silla, mööda vana raudteetammi, üle Sõle tänava Merimetsa ja Stroomi rannani.
„Ristiku tänavat ületav amortiseerunud viadukt on plaanis juba sel aastal lammutada,“ ütles Novikov. „Samas tuleb juba lähiaastail rajada selle asemele nõuetele vastav kergliiklussild, toetamaks kiiresti arenevas linnaosas säästlikke liikumisviise.“
Novikov lisas, et plaanis on taastada ka kunagine Kalamaja ja Pelgulinna asumi vaheline ühendus jalakäijate silla kaudu üle Kopli kaubajaama – ühendus plaanitakse taastada Kolde pst sihilt Volta tänavale. „Sillalt avanevad imelised vaated vanalinnale ja Kopli kaubajaamale,“ ütles Novikov. „Ühtlasi on rajatav sild oluliseks uueks ühenduslüliks kahe merekalda vahel.“
Novikov tõdes, et kiirelt areneva Põhja-Tallinna linnaosa jaoks on võtmetähtsusega ka ühistranspordivõrgustiku täiustamine, pakkumaks alternatiivi autotranspordile ja suurendamaks tänavate läbilaskvust. Seetõttu tuleks kaaluda linnaosa kõige tihedamini asustatud Pelguranna asumisse uue trammiliini rajamise võimalust, tagamaks sealsele elanikkonnale kiire ja mugav ühendus kesklinna ja elukoha vahel.
Homme esitleb abilinnapea Andrei Novikov linnavalitsuse istungil Kesk-Läänemere programmi välisprojekti „Koosloome ja liitreaalsus linnaplaneerimises (Augmented Urbans)“ vahearuannet, mis sisaldab muuhulgas eelpool kirjeldatud linnaruumi kujundamise ettepanekuid.
Tallinna välja valitud projektiala ning protsess on osa koostatavast Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringust. Projekt keskendub alale, mis algab Telliskivi loomelinnakust piki Kopli kaubajaama serva üle Ristiku tn viadukti Ehte-Puhangu tn garaažide vahelise kõrgepinge õhuliinide alust koridori kuni Merimetsa rohealani. Kopli kaubajaama osatähtsus väheneb ja kõrgepingeliinid asendatakse maakaabliga, mis laiendab ala kasutusvõimalusi ning võimaldab kujundada uut avaliku ruumi.