Hiljuti Tallinn-Tartu maantee uue teelõigu projekteerimiseks lepingu sõlminud Baltikumi suurim teede projekteerimisettevõte Kelprojektas kavandab Eestis jõulist laienemist ning kümnekonna kohaliku inseneri palkamist.
Möödunud nädalal sõlmis BaltCapile kuuluv Kelprojektas maanteeametiga kokku miljonieurose koostööleppe Kose-Võõbu teelõigu projekteerimiseks ning Tallinn-Pärnu-Ikla maantee ehitusprojekti ettevalmistamiseks. Lisaks tegeleb Kelprojektas Eestis veel viie maantee ja ühe raudtee rekonstrueerimisprojektiga: Tartu ümbersõidu, Lõuna-Eesti regionaalteede rekonstrueerimisprojektide ning Rail Balticu Harju, Pärnu ja Rapla maakonna vahelise lõigu projekteerimisega. Kõigi nimetatud tööde koguväärtuseks on 2,57 mln eurot.
“Meil on hea meel, et saame oma enam kui 50-aastast kogemust Eestis teedevõrgu arendamisse panustada,“ ütles Kelprojektase juht Algimantas Medžiaušis. Hetkel kuulub Kelprojektasele 20% Eesti teedevõrgu projekteerimisturust. Medžiaušise sõnul on Kelprojektase edukaks arenguks Eestis oluline mitte ainult valitud äristrateegia, vaid ka tihe koostöö tugevaimate kohalike partneritega. Näiteks RailBalticu raudteelõigu projektikonkurss võideti konsortsiumis koos kolme Eesti ettevõttega. Samuti tugev rahvusvaheline meeskond, mis koosneb nii Leedu kui ka Eesti ekspertidest. „Lühiajalises perspektiivis loodame oma kohalolu Eestis tugevdada ja meelitada ligi rohkem kohalikke spetsialiste.“
„Kose-Võõbu teelõigu projekteerimine neljarealiseks maanteeks on meie jaoks huvitav väljakutse,“ nentis Kelprojektas Eesti üksuse juht Bruno Lill. „Suur osa teest on turbasel alal, mistõttu tuleb läbi viia väga põhjalikud geotehnilised tööd.“
Kose-Võõbu vaheline teelõik on üks intensiivsemaid Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel. Viimase viie aasta jooksul on rekonstrueerimiseks ettenähtud teelõigul juhtunud 36 õnnetust, milles hukkus neli ja sai vigastada 32 inimest. Õnnetuste peamiseks põhjuseks on sõidukite teelt väljasõitmine ja kokkupõrge vastassuuna sõidukiga. Rekonstrueeritavale osale on kavas ehitada uus, 28 km pikkune neljarealine maantee, 16 km teeühendusi ja 3,3 km jalgrattateid. Samuti mitmetasandilised ristmikud ja viaduktid ning kokku kaheksa silda.
Tallinn-Pärnu-Ikla projekti raames teostab Kelprojektas põhjalikud geodeetilised, geoloogilised ja liiklusmüra taseme mõõtmistööd. Teede läbilaskevõime ja ohutuse parandamiseks valmistatakse ette 2+1 möödasõidureaga tee rekonstrueerimisprojekt. Samuti valmistab Kelprojektas ette Tallinn-Pärnu-Ikla maantee Kernu ümbersõidu eelprojekti.
BaltCap’ile kuuluv Kelprojektas on suurim transpordi infrastruktuuride projekteerimisettevõtete grupp Baltikumis, mis teostab teevõrkude kommunikatsioonide, avalike hoonete ja insenervõrkude projekteerimistöid. Ettevõte asutati 1956. aastal Kaunases. Selle aja jooksul on Kelprojektas ellu viinud üle 6000 erineva suuruse ja keerukusega projekti. Ettevõtte kontorid asuvad lisaks Kaunasele ka Vilniuses, Klaipedas, Šiauliais ja Tallinnas. Grupis töötab üle 280 töötaja.
Kelprojektase projektid on pälvinud Leedu Tööstuskojalt mitmeid auhindu, nende hulgas Leedu esimene ühistranspordile eelisõiguse andev nutika ristmiku projekt Kaunases, Jakai ristmiku rekonstrueerimise tehniline projekt ja Rail Balticu olemasoleva raudteelõigu Marijampolė-Kazlų Rūda-Kaunas rekonstrueerimise projekt.