Kinnisvaraarenduse kuldsed ajad on õnneks möödas, kus kogu plaanitav arendusprojekt juba enne kopa maasselöömist pea täielikult müüdud oli.
Tänane kinnisvaraarendaja peab olema buumiajast täiesti erineva töösse- ja ellusuhtumisega. Kinnisvaraarendusprojekti tuleb vaadata, kui ahelat, mis on täpselt nii tugev, kui selle kõige nõrgem lüli.
Arendusprotsessi üks esimesi samme on turuülevaate loomine, mis kinnisvaraturul toimub. Millises sektoris on defitsiit? Milline on pakkumiste struktuur? Millises niššis on müük edukam? Millise hinnaga tehakse tehinguid? Millise hinnatasemega pannakse pakkumised “letile”?
Elu näitab, et kõik kinnisvaraarendajad ühel või teisel moel teevad turu-uuringuid. Sageli jäetakse info kokkukoondamine sekretäri hoolde – tal pole ju peale ilusa olemise muud midagi teha.
Teisalt sõltuvad isegi väga väikese arendusprojekti juures turu-uuringust ja selle alausel valitud rajast miljonite kroonide saatus.
Meenub mõte, et turu-uuringuta astub ettevõtja turule pimedana. (Paraku ei meenu selle mõtte autor.)
Samas meenub ka teine mõttetera Fordilt, kes ütles, et kui lähtuda turu soovidest, siis peaks autode asemel kiiremaid hobuseid tegema. Ehk siis peab suutma turu-uuringut adekvaatselt tõlgendada.
Adaur Grupp OÜ-l on laialdane ülevaade kinnisvaraturust ning selle trendidest. Eriti aga uusarendustest, mille puhul jälgime igakuiselt, kui palju ühes või teises piirkonnas on pakkumisi ning kuidas on nende arv muutumas.
Pikaajaline kogemus kinnisvaraturul annab võimaluse teha kuivade numbrite alusel mahlakaid järeldusi, mis annavad suuremale või väiksemale kinnisvaraarendajale selge pildi toimuvast.
Sul on lähem huvi? Helista lehe all oleval numbril või saada meil. Räägime.