Vaadates Eesti kinnisvaraturgu paariaastases perspektiivis, võib maaklerfirmade töös prognoosida mitmeid olulisi arengusuundumusi, millest peamine on personaalteenuse pakkumine klientidele.
Oluline trend on kliendigruppide diferentseerumine. See tähendab, et erinevad kliendisegmendid võtavad selgejoonelised piirid. Näiteks teeb üks kliendisegment ühekordse korteriostutehingu, teine – arendaja – tellib pidevat hindamis- ja konsultatsiooniteenust, kolmas tellib büroohoone haldus- ja hooldusteenust ning sageli ka üürivahendusteenust.
Kuna järske hinnatõuse enam ei tule, väheneb kinnisvaraturul kiire kasumi teenimise võimalus ja seeläbi kinnisvaraturul aktiivselt tegutsevate inimeste hulk. Nii joonistuvad kliendisegmentide vahele selgejoonelised piirid.
Kinnisvarafirmade pakutavate teenustekompleksi arenedes -, kui ühele kliendile pakutakse vahendus-, hindamis-, haldus- ja näiteks konsultatsiooniteenust, – haagitakse klient konkreetse persooni asemel firma külge. See muidugi ei tähenda, et isiklikud kontaktid muutuksid vähetähtsaks. Klient valib “oma maakleri”, kelle poole ta edaspidi kõigis kinnisvara-küsimustes pöördub.
“Oma maakler” integreerib erinevaid kinnisvarateenuseid terviklikuks lahenduseks ning töötab kliendi jaoks välja personaalse paketi.
Seega hakkab kinnisvara-firma klienditeenindus sarna-nema personaalpangandusega, kus kliendihaldurist maakler annab pidevaid soovitusi-nõuandeid vara kasutamiseks.
Artikkel on avaldatud 15.01.2003 väljaandes Eesti Päevaleht – http://www.epl.ee/artikkel.php?ID=225050