Lisaks huvitava sisu pakkumisele saab lihtsate nippidega meelitada firma ajaveebi rohkem lugejaid – praeguseid ja võimalikke tulevasi kliente.
Ettevõtte ajaveeb on levinud turunduskanal. Et see töötaks, tuleb sinna ka lugejaid meelitada. Turundusspetsialistide hinnangul on parim reklaam sisu, mis lugeja esiteks ajaveebist rääkima paneb, samas sinna tagasi tulema meelitab. Samas on lisaks sisule hulk nippe, mida saab enda kirjutiste reklaamimiseks kasutada.
Blogijad veebi müügile ei rõhu. Äripäeva küsitletud kolm äriteemal ajaveebi pidajat oma postituste reklaamimiseks suuri jõupingutusi ei tee, levinuimad viisid on sotsiaalmeedia ja ettevõtte kliendilehtede kasutamine. “Info sisu on oluline, lugeja ei tule tagasi blogisse või ei soovita seda sõbrale, kui ta ise ei ole saadud informatsiooniga rahul,” kommenteeris Uus Maa kogemust ettevõtte turundusjuht Hanni Niidas. “Me ei räägi ainult Uus Maa tegemistest, vaid laiemalt kinnisvarast ja kinnisvaraturul toimuvast. Oleme täheldanud, et Facebook on kanal, mille kaudu meie blogisse inimesi tuleb.” Mis lugejat peletavad, on tema hinnangul reklaamtekstid.
Facebook hea reklaamikanal. Facebooki tõstab esile ka Estraveli veebi- ja keeletoimetaja Anu Vane. “Aeg-ajalt viitame blogipostitustele Facebookis, tavaliselt on sel juhul tegu kas praktiliste infopostituste või reisiideedega, mis võiksid tekitada laiemat arutelu ja pakkuda huvi reisifanaatikutele. Muul viisil me eraldi postitusi ei reklaami,” selgitas Vane. Estraveli blogi sissekandeid kasutab vahel ka kliendiajakiri Estraveller ning vahel ka vastupidi, aga selle eesmärk ei ole Vane sõnul ühe kanali reklaamimine, vaid soov mõlemas head sisu luua. “Kaks kõige olulisemat soovitust blogipidajale on järgmised. Esiteks – ole huvitav, see müüb. Ja teiseks – ära müü, see pole huvitav.”
“Ma ei meelita inimesi Adaur.ee blogi lugema,” kommenteeris ka kinnisvarateemadel kirjutav Tõnu Toompark. “Olen küll üht-teist teinud, et minu blogi oleks hõlpsalt leitav näiteks Facebooki, Twitteri või Google’i otsingu kaudu. Meelitan inimesi sellega, et pakun järjepidevalt kvaliteetset infot.” Toompargi sõnul peab ta ajaveebi, et olla endale olulise sihtrühma jaoks pildil. “Adaur.ee ei ole orienteeritud seksile ega vägivallale ning seeläbi suurele külastajaskonnale, mis aitaks ohtralt reklaami müüa. Pigem on tegemist siiski vaikse taustainfoga, mida erialaspetsialistidel on võimalik jooksvalt jälgida.”
Tasub teada
Lihtsad nipid aitavad lugejat tagasi tuua
- Ajaveebile vastutaja Järjepidevus ja sõnumi aktuaalsus on peamised faktorid. Blogi eest võiks firmas vastutada konkreetne töötaja, kes jälgib, et blogi uueneks vähemalt iga nädal. Ettevõtte juhid peavad toetama blogi tegevust.
- Suust suhu turundus See on parim reklaam, mida üldse on võimalik saada. Selleks ei ole universaalset valemit ja tihtilugu on oluline roll ka õnnel, aga kirjutaja töö on anda endast kõik, et see ikkagi tekiks – vali rabav pealkiri, kirjuta huvitavatel teemadel, lisa emotsioone jne.
- Mine lugejate juurde Tee kindlaks, kus nad internetis ringi käivad, ja mine liitu vestlusega. Äkki on neil Facebookis oma leht? Äkki Linkedinis või isegi Orkuti koopas? Võib-olla on neil oma foorum? Leia nad üles ja räägi kaasa ning kui sobilik, viita oma blogipostitusele. Hea tööriist vestlusteemade leidmiseks on uurida internetis toimuvat näiteks tasuta tööriistaga Google Alerts.
- Mölla sotsiaalmeedias Facebook võib olla üks olulisemaid blogile levi tekitamise vahendeid, kui seda õigesti kasutada. Facebookis tee kindlaks, et sul on fännileht, mille sisu “neelatakse”, postitustele märgivad “meeldib” ja neid jagavad kõik sinu kolleegid, sõbrad ja muidugi ka ise. Tee lugemine pildi, pealkirjaga atraktiivseks, postita õigetel aegadel ehk mitte öösel või liiga tihti. Samuti korralda oma blogisse Facebooki nupp “meeldib”.
- Asjata ka Twitteris, näiteks kui leiad mõne tulise vestluse, siis kriba ruttu valmis artikkel ja viita sellele. Eestis on Twitter suhteliselt marginaalne, aga välismaal on see väga oluline kanal. Tee jagamine võimalikult lihtsaks, lisa oma blogisse nupp “Tweet”.
- Kommenteeri ja kirjuta teiste blogides Teiste blogides kommenteerimine aitab kaasa ka enda blogi külastatavusele. Siin pole vahet, kas tegu on konkurendiga või mitte – mine ja kommenteeri. Inimesed loevad seda ja hakkavad mõtlema, et “ooo… see tüüp räägib päris asjalikku juttu, ma lähen vaatan siis tema blogi kah”. Lisaks tasub teiste blogides külalisesinejana üles astuda ning autoriteete ka enda veebi kirjutama kutsuda.
- Ole olemas Blogikataloogides Eestis peaksid kindlasti olema sees blog.tr.ee blogikataloogis, sest sealsed külastajad lausa ootavad sinu põnevaid artikleid. Proovi ära ka eelnimetatu alternatiivid nagu blogi.ee, Delfi Blog ja blogs.station.ee. Samas avaldab nt Eesti Päevaleht tähtsamate blogide postitusi oma veebis. Võib-olla saad ka sina oma blogi sinna?
- Välismaa jaoks on olemas selline tööriist nagu Pingomatic, mis annab kõikidele tähtsamatele kohtadele teada, et sinu blogi on uuenenud.
- Levita oma sisu Märksõnad RSS, meililistidele info postitamine, väga põletava teema korral ka pressiteade, mis võib uudisekünnise ületada. Uue sissekande info võiks ilmuda ka firma kodulehele.
- Suhtle mõjutajatega Kui pead kokandusblogi, saada oma postitus 20 parimale selle valdkonna inimesele ja küsi tagasisidet. Kui neile see meeldib, levitavad nad seda edasi oma sõpradele ja lumepall hakkabki veerema.
- Otsimootorid, otsimootorid, otsimootorid! Muidugi on üks kõige tähtsamaid külastuste hankimise viise SEO ehk otsimootorite optimeerimine. Tee kindlaks, et sinu postitused on võimalikult otsimootorisõbralikud. Kui sa seda ei tee, kaotad palju külastusi ja ilmselt ka raha.
- Tee üleskutseid Postitus lõpeta üleskutsega. Kui millelegi muule üles kutsuda pole, siis palu neil seda postitust oma sõpradega jagada. See aitab sul saavutada rohkem levi ja saada rohkem külastusi.
- Reklaami raha eest Kui tegemist on tõeliselt rokkiva postitusega, võib seda ka raha eest reklaamida, näiteks klikipõhise Google Adwordsi reklaamiga.
- Ära müü Reklaampostitused üksi ei tööta, vahelda pakkumisi muude teemadega.
Allikas: Annes Org (DreamGrow digital), Hanni Niidas (Uus Maa) ja Anu Vane (Estravel).
Artikli autor on Rivo Sarapik, artikkel ilmus 17/03/2011 Äripäevas.