Eesti Korteriühistute Liidu juhatuse liikme Urmas Mardi sõnul jäetakse uute kortermajade puhul pahatihti tähelepanuta autode parkimisvõimalused.
“Selge on see, et lähiaastatel parkimisprobleemid süvenevad. Iseäranis Tallinnas on ühistud seetõttu väga keerulises olukorras,” rõhutas Urmas Mardi.
“Uusehitiste rajajad loovad maja juurde vaid mõned parkimiskohad ning tihti pole korterile tasuta parkimiskohta üldse ette nähtudki, see tuleb osta täiendavalt ja mitte väikese raha eest. Siit tulebki uus probleem – pargitakse autod näiteks kõrvalmajade hoovidesse. Kalamajas, kuhu uusehitisi kerkib suisa marulise kiiruga, on juba kõik tänavaääred nii kinni pargitud, et seal pole praktiliselt kahesuunaliselt enam võimalik liigeldagi,” tõi Mardi näite.
Probleemiks tema sõnul on arendajate soov hoida maa hinnalt võimalikult palju kokku. Mardi meelest oleks lahenduseks maa-aluste parklate loomine või parkimismajade loomine lähikonnas. “Igale korterile peaks olema ette nähtud vähemalt kaks autokohta, samuti peaks olema maja juurde loodud korralik jalgrataste hoiustamise võimalus,” leiab Mardi.
Mardi sõnul soovivad ühistud ka hoovialasid uuendada. “Tahetakse koduõu muuta mängupaigaks lastele ja puhkekohaks täiskasvanuile. Ning muidugi parkimiskohtade probleem, hoovi uuendamisel on see tihti üks käimatõmbav jõud.”
Mardi hinnangul oleks kõige parem parkimiskohad kaasomanike vahelise kokkuleppega kindlaks määrata ning notariaalselt kinnitada, vältimaks hilisemaid vaidlusi.
“Kasutuskorra paikapanemisel tuleks lähtuda lahendusest, mis arvestaks võimalikult õiglaselt kõigi kaasomanike huve,” selgitas Mardi. Suure probleemi ees on ka need vanemad pealinna suured kortermajad, kus maad on parkimiskohtadeks ette nähtud liiga vähe – nii otsivad taolise probleemiga hädas olevad korteriühistud abi nii riigilt kui linnalt.