Kinnisvaraportaalides on sadu kinnisvara pakkumisi, et nende seast eristuda, peab kuulutus olema ühtaegu nii loominguline kui informatiivne. Kuulutuse koostamisel on mõned lihtsad reeglid, mida järgides võib müüjat saata edu.
Hea müügikuulutus tekitab võimalikes ostjates huvi ja soovi telefonitoru haarata ning objekti vaatamise aeg kokku leppida. Neid reegleid mitte järgides võib aga juhtuda, et kuulutus jääb vähimagi tähelepanuta ning soovitud edu jääb mägede taha.
Ole aus
Kõige tähtsam on see, et kuulutuses esitatud info oleks tõene. Pole mõtet valetada korteri/maja pinda suuremaks, kommunaalkulusid väiksemaks ega seisukorda paremaks, sest valel on teadupärast lühikesed jalad. Objekti suurus tuleb kuulutuses välja tuua sama, mis on kinnistusregistris. Juhul, kui objekti olemasolev pind erineb registrites väljatoodust, tuleb eelkõige korrastada dokumentatsioon – sest just see on ausa ja eduka müügitehingu aluseks.
Info hulk ja sisu
Müügipakkumist pole mõtet infoga üleküllastada, sest enamus inimesi jätab selle lihtsalt tema pikkuse tõttu lugemata. Infot peab olema piisavalt, et anda võimalikule ostjale objektist aus pilt ning aidata eristada seda teistest pakkumistest (kas tegemist on linnalähedase lastesõbraliku keskkonnaga või asub objekt miljööväärtuslikus piirkonnas).
Tähtsaim näitaja, mis kuulutuses olema peab, on hind. Hind on üks esimesi kriteeriumeid, mille alusel tehakse portaalides otsinguid ning mis on aluseks ostjale enese ostujõu ja kauba sobivuse hindamiseks.
Objekti kirjelduses peaks olema: tubade arv, mitme magamistoa ja mitme vannitoaga on elamine, mitmendal korrusel, millised on tubade pindalad ruutmeetrites, millises majas ja millises piirkonnas pakutav asub. Maja puhul on kindlasti oluline ehitusmaterjalide ja kasutuslubade mainimine. Korteri puhul tuleb ka välja tuua, kas juurde kuulub panipaik, rõdu, parkimiskoht jne.
Seejärel tuleb välja tuua, milline on sisutus, sisustusmaterjalid ja mis mööbel piltidelt jääb hinna sisse. Välja tuleb tuua ka küttesüsteemide lahendused ja ülalpidamiskulud. Võrdluse mõttes tuleks näidata kommunaalkulud nii suvel kui talvel.
Kõige viimases punktis kirjuta, milline on elukeskkond kinnisvara ümbruses. Kas lähedal on lastemänguväljakuid, kaupluseid, spordirajatisi, rand, park, millised on naabrid, kuidas toimib ühistransport jne. Kohustuslik on ka energiamärgise väljatoomine kuulutuses, kui seda pole, siis tuleb kirjutada, et kehtiv energiamärgis puudub.
Pildid, plaanid ja kaart
On tuntud ütlus, et üks pilt ütleb rohkem, kui tuhat sõna. Piltideta müügipakkumine ei pälvi ostjate tähelepanu, seetõttu on piltide lisamine kohustuslik. Samuti peavad pildid olema võimalikult ülevaatlikud, kvaliteetsed ja õiges asendis (tuleb jälgida, püstitehtud pildid ei ilmuks kuulutusest hoopis külili).
Pildile võiks eelkõige jääda ruumilahendus, kuid sellest saab väga hästi anda ülevaate ka korteri/maja plaaniga (skaneeri olemasolev või joonista mõne programmiga). Piltide järjestus peab olema loogiline, et huvilisel ei tekiks eksinud tunnet. Pildid peaksid olema nii hoone seest kui väljast ning kindlasti tualett ja pesemisruumidest.
Kulunud on ütlus, et kinnisvara hinna määrab asukoht, asukoht ja veelkord asukoht. Asukoht on kindlasti üks olulisemaid kriteeriume, mis määrab ka ostjate eelistuse. Siinkohal on kaart suureks abimeheks võõrast linnast pärit ostjale asukoha hindamiseks. Kuigi mitmed kinnisvaraportaalid võimaldavad pakkumisele lisada automaatse kaardi, tuleks alati kontrollida, kas hoonet näidatakse ikka õige koha peal.
Enne kuulutuse ülesriputamist kontrolli õigekirja ja sõnastust ning võimalusel las teeb seda ka Sinu sõber, sest teiste vigu on alati lihtsam märgata kui enda omi. Kirjuta võimalikult lihtsalt ja arusaadavalt, sest lihtsuses peitub edu!
Kersti Luik
Domus Kinnisvara
Artikli allikas on Domus Kinnisvara blogi. |