Rae Vallavalitsus saatis 29.oktoobril Rahandusministeeriumile kirja, milles juhtis tähelepanu Rae Vallavolikogu 20.01.2015 otsusele, milles välistati kõik valda läbivad Rail Balticu trassialternatiivid, kuid nüüdseks on teada, et trassialternatiivide valikusse lisatakse tagasi Nabalat läbivate variantide uurimine, mis on aga vastuolus Rae Vallavolikogu otsusega, kuna trass läbib Rae valda.
Kirja ministeeriumisse ajendas saatma asjaolu, et Keskkonnaministeerium ütles Rahandusministeeriumile, et valikusse võetud trassialternatiividel võib läbi viia täiendavaid uuringuid, mis tähendab, et varasemalt välistatud alternatiivid on taas päevakorras.
„Rae Vallavalitsus ja Rae Vallavolikogu ei soovi Rail Balticut valla territooriumile, sest see tekitab täiendava barjääriobjekti ning pole kooskõlas valla üldplaneeringuga,“ kõneles Rae vallavanem Mart Võrklaev, kelle sõnul läbib Rae valda juba kolm üleriigilise tähtsusega joonobjekti: Tallinn-Tartu maantee, mis lõikab valla läbi põhja-lõuna suunaliselt; Tallinna ringtee, mis lõikab valla läbi ida-lääne suunaliselt; Tallinn-Tapa raudtee, mis lõikab läbi Rae valla kirde ja idaosa. Rail Balticu rajamisel mujale kui 12A tekib Rae valda täiendav joonobjekt (barjäär).
Kui Rail Balticu töögrupp võtab töösse varem protsessi käigus kõrvale jäetud Nabala trassialternatiivid, siis ilmselgelt tuleb sellega kaasa oht killustada Rae valda veelgi enam. Rae Vallavalitsus leiab, et riik peab arvestama vallavolikogu seisukohaga, mille kohaselt Rail Balticu trassialternatiivid ei saa läbida Rae valda, mitte tooma analüüsiobjektiks juurde uusi trassialternatiive.