Jaekaubandusettevõtete müügitulu jäi 2018. aasta detsembris 2017. aasta detsembriga võrreldes püsivhindades samale tasemele, teatab Statistikaamet.
2018. aasta detsembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 667,9 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta detsembriga võrreldes 3%. Müügitulu suurenes neljal ja vähenes kahel tegevusalal. Ühel tegevusalal jäi müük varasema aasta tasemele. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%. Müügitulu suurenes veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 12%), tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 6%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm (kasv 1%). Müügitulu vähenes 2017. aasta detsembriga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük). Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes jäi müügitulu 2017. aasta detsembriga võrreldes samale tasemele.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2017. aasta detsembriga võrreldes 1%.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes 2017. aasta detsembriga võrreldes 6%.
Võrreldes 2018. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 12%. Tegemist on tavapärase tõusuga detsembris, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid.
Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2018. aastal 7,1 miljardit eurot, müügitulu suurenes 2017. aastaga võrreldes 1%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.