Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2019. aasta jaanuaris 2018. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 6%, teatab Statistikaamet.
2019. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 556,8 miljonit eurot. Müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu suurenes 2018. aasta jaanuariga võrreldes ligi neljandiku võrra (24%). Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldasid mõju eelmise aasta jaanuari väga madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind. Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu kasv andis pea poole kogu jaekaubandusettevõtete müügitulu juurdekasvust.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2018. aasta jaanuariga võrreldes 3%. Müügitulu suurenes enamikel tegevusaladel, vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta jaanuaris. Kõige rohkem, ehk 7%, suurenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (6%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2018. aasta jaanuariga võrreldes 2%.
Võrreldes detsembriga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 16%. Tegemist on tavapärase langusega, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.