Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta aprillis 842 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 3%.
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak ütles, et kui märtsis kukkus müügimaht eelmise aasta sama ajaga võrreldes 4%, siis aprillis kahanemine mõnevõrra aeglustus. „Müügimahu vähenemist mõjutasid aprillis enim toidukaupade kauplused, kus maht kahanes aastaga 6%,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupade kaupluste müügimaht vähenes eelmise aasta aprilliga võrreldes 5%. Neist enim ehk 12% kahanes müügimaht majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Keskmisest enam ehk 11% vähenes müügimaht veel ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes ning 9% posti või interneti teel kaupu müüvates kaupluses. Müügimaht suurenes 7% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning 2% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ning muuga.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügimaht kasvas eelmise aasta aprilliga võrreldes 9%.
Märtsiga võrreldes vähenes aprillis jaekaubandusettevõtete müügimaht 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes maht eelmise kuuga võrreldes 1%.
Selle aasta nelja esimese kuuga kahanes jaekaubandusettevõtete müügimaht 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 4%.
Müügitulu mahuindeks – indeks, mis iseloomustab kaupade müügi mahu muutust püsivhindades võrreldes mingi eelmise perioodi müügiga. Indeksi arvutamisel on kasutatud kaupade hinnaindekseid.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.