Statistikaamet: Jaekaubandusettevõtete müügimaht kasvas jaanuaris 3%

StatistikaametStatistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu jaanuaris 804 miljonit eurot. Võrreldes 2024. aasta sama kuuga suurenes müügimaht 3%.

Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et detsembris suurenes jaekaubandusettevõtete müügimaht eelmise aasta sama ajaga võrreldes 1%, jaanuaris aga kasvas veelgi. „Müügimahu suurenemist mõjutasid jaanuaris enim tööstuskaupade kauplused, kus müügimaht kasvas 2024. aasta sama kuuga võrreldes 6%,“ sõnas Pihlak.

Tööstuskaupade kauplustest suurenes müügimaht kõige rohkem ehk 15% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Müügimaht kasvas veel 11% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, 10% kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil ning 6% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Samuti suurenes müügimaht 4% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning 1% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes. Müügimaht aga vähenes 9% muudes spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes (nn kaubamajad).

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügimaht kasvas jaanuaris 2024. aasta sama ajaga võrreldes 2%, toidukaupade kaupluste müügimaht jäi aga samale tasemele.

2024. aasta detsembriga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügimaht 2025. aasta jaanuaris 21%. Tegemist oli tavapärase kahanemisega, mis järgneb jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müügimaht eelmise kuuga võrreldes 1%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2015 – jaanuar 2025 (2021 = 100)

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2015 – jaanuar 2025 (2021 = 100)

Müügitulu mahuindeks – indeks, mis iseloomustab kaupade müügi mahu muutust püsivhindades võrreldes mingi eelmise perioodi müügiga. Indeksi arvutamisel on kasutatud kaupade hinnaindekseid.

Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel. Andmed avaldatakse ettevõtte põhitegevusala järgi.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

01.04.2025 Üüriinvesteeringute finantsanalüüs