Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu mais 920 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenes müügitulu püsivhindades 2%.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu aprillis eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12%, mais aga kasv aeglustus. „Müügitulu kasvu mõjutasid mais enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu kasvas 2021. aasta sama kuuga võrreldes 8%,“ ütles Pihlak.
Tööstuskaupade kauplustes suurenes müügitulu eelmise aasta maiga võrreldes 3%. Enim ehk 27% suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes 17% veel muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga. Veidi vähem ehk 6% suurenes müügitulu muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning 3% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Müügitulu vähenes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (12%), tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (9%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (4%).
Toidukaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta maiga võrreldes 1%.
Aprilliga võrreldes suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu mais 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi müügitulu eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
Selle aasta viie esimese kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.