Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu septembris 886 miljonit eurot. Müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 6%.
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et septembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes 11%. „Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil kasvas müük 1% eelmise aasta septembriga võrreldes,“ lisas Pihlak.
Tööstuskaupade kauplustest vähenes müügitulu kõige rohkem ehk 22% posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Müügitulu vähenes veel 14% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 12% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 10% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad), 7% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning 4% apteekide ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%. Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu aga suurenes 10%.
Augustiga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu septembris 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli langus 1%.
Selle aasta esimese üheksa kuuga kasvas jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4%.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.