Statistikaameti andmetel langes tarbijahinnaindeks 2025. aasta märtsis võrreldes veebruariga 0,5% ning tõusis eelmise aasta märtsiga võrreldes 4,4%. Mulluse märtsiga võrreldes olid kaubad 2,1% ja teenused 8,1% kallimad.
Statistikaameti tarbijahindade statistika tiimijuht Lauri Veski ütles, et aastases võrdluses olid märtsi tarbijahinnaindeksi suurimad mõjutajad toidukaubad, transport ja eluase. „Transporti mõjutab aastases võrdluses selle aasta lõpuni jaanuaris kehtima hakanud automaks. Eluasemele tehtud kuludest on aastaga kasvanud üür ja eluasemega seotud teenused. Võrreldes 2024. aasta märtsiga on suurenenud peaaegu kõikide kaubagruppide ja teenuste hinnad. Ainsaks erandiks on riided ja jalatsid, mis olid 3,4% odavamad,“ selgitas Veski.
Võrreldes 2025. aasta veebruariga mõjutas märtsis indeksi langust enim elektri (14,3%) ning mootorikütuste (4,1%) hinnalangus.
Toidukaubad kallinesid märtsis võrreldes veebruariga kokku 0,7%, sh enim värsked puuviljad ja marjad (5%), värske köögivili (4,3%) ning kohv (4,3%). Hind langes värskel või jahutatud kalal (9,1%) ning töödeldud puuviljal (4,5%).
Bensiin oli 2025. aasta märtsis võrreldes veebruariga 4% ja diislikütus 4,6% odavam.
Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, märts 2025
Kaubagrupp |
veebruar 2025 – |
märts 2024 – |
KOKKU |
-0,5 |
4,4 |
Toit ja mittealkohoolsed joogid |
0,7 |
6,7 |
Alkohoolsed joogid ja tubakas |
0,8 |
2,3 |
Riietus ja jalatsid |
1,5 |
-3,4 |
Eluase |
-4,3 |
3,9 |
Majapidamine |
0,6 |
2,8 |
Tervishoid |
0,3 |
3 |
Transport |
-0,5 |
6,3 |
Side |
1,7 |
1,2 |
Vaba aeg |
0,1 |
4 |
Haridus ja lasteasutused |
0 |
6,9 |
Söömine väljaspool kodu, majutus |
0,7 |
5,4 |
Mitmesugused kaubad ja teenused |
-0,5 |
6,2 |
Tarbijahinnaindeksi avaliku huvi peamine esindaja on rahandusministeerium, kelle tellimusel andmeid kogutakse ja analüüsitakse.