Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 594 miljonit eurot. Eelmise aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 4%.
Statistikaameti juhtivanalüütiku Jaanika Tiigiste sõnul suurenes müügitulu jaanuaris eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%, veebruaris aga kasv aeglustus. „Vaatamata sellele, et tööstuskaupade kaupluste ja mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu kasvas, kahanes toidukaupade kaupluste müügitulu üle pika aja ning oli eelmise aasta sama kuuga võrreldes protsendi võrra väiksem,“ kommenteeris Tiigiste.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 7%. Enim ehk 44% kasvas müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Müügitulu suurenes veel 12% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning 11% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Müügitulu vähenes 16% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 4% kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüügil), 4% apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning 3% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad).
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 8%.
Jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikatööd „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ teeb statistikaamet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellimusel, et saada aru, kuidas läheb Eesti majandusel.
Vaata ka sisekaubanduse valdkonnalehte.
Detailsemad andmed on avaldatud statistika andmebaasis.