Tihe konkurents korteriturul nõuab turuuuringute tegemist

konkurentsElamispindade pakkumiste hulk kasvab kiiresti kuust-kuusse. Täna on kolmandik Tallinna korteripakkumistest ehk üle 400 korteripakkumise koondunud kesklinna linnaossa, kus konkurents on kõige tihedam.

Tihe konkurents ei tähenda seda, et kesklinnas rohkem kortereid arendada ei oleks vaja. Kesklinnas arenduskõlbulikku krunti omav kinnisvaraomanik peab lihtsalt selgeks tegema, millistes turu segmentides on tegemist selge ülepakkumisega ning kus on nišš, mis võimaldab kasumist teenida.

Nö tavapärane konkurentidest eristumine, kus arendaja väidab, et tema tugevaim külg on väga hea asukoht ja väga hea ehituskvaliteet, jääb napiks. Ükski arendaja ei väida, et tema teeb kehva asukohta halvakvaliteedilise maja.

Millised on võimalused konkurentsidest eristuda? Esmalt peaks eristama kahte dimensiooni – üks teema on see, mis on pakkumises ja teine see, millise kaubaga tehakse tehinguid. Uurima peab, milline nišš on täitamata ning kus on võimalik teha müügikäivet.

  • Uurima peaks, kui suured korterid on turul. Kas need on ühetoalised või 5-toalised? Või midagi vahepealset?
  • Või, kas näiteks 2-toalised korterid on tagasihoidlikud 40- või liialdusse kalduvalt 60-ruutmeetrilised?
  • Omaette teema on korteri viimistlusmaterjalide valik, mis taas on kõikidel arendajatel kui mitte väga hea, siis vähemalt üle keskmise. Kas pakkuda klientidele veel kõrgema kvaliteeditasemega ehk kallimat materjalivalikut? Või leida alternatiivina näiteks osav disainer, kes ka pisut odavamate materjalidega suurepärase tulemuse saavutab?
  • Mis kuulub korteri sisustusse – kas peaks minema põhjamaade teed, kus köögimööbel ja seinakapid on korteri standardvarustuses või tulla turule sootuks karbi kujul korterite pakkumisega?
  • Kas panipaiga ja parkimiskoha hind liita korteri hinnale ja pakkuda kliendile lõpphinda, millele midagi ei lisandu? Või võita ostjate esmane tähelepanu  madala hinnaga, millele lisandu kümmekond tuhat eurot lisakulusid?
  • Kuidas mängida hinnaga? Kas pakkuda kliendile „kallist“ panipaika, mille ta kindlasti ostma peab  ja „odavat“ korterit? Või peita osa panipaiga hinnast korteri hinna sisse, et lisakulutused emotsionaalselt vastuvõetamatud ei oleks? Samad küsimused parkimiskohtade kohta.

Eristuvate külgede väljakujundamisel on võimalik lähtuda printsiibist, et „teeme nii nagu saab ja hea tundub“. Alternatiivne võimalus on uurida turult, mis turul toimub, mida konkurendid teevad, kus on konkurentsiga täitmata nišš, mille peale konkurendid pole veel tulnud, kuidas  konkurendid tooteid hinnastavad…?

Kõiges on keeruline kõige parem olla. Arendaja peab leidma enda konkurentsieelise, mille poolest ta võistlejatest selgelt eristub. Eristuvaks küljeks võib olla hind, uute tehnoloogiliste lahenduste kasutamine vms. Asukoht ja kvaliteet on eristuvad konkurentsieelised väga harvadel juhtudel, sest need on väidetavalt kõikidel arendajatel kõige paremad.

Konkurentsieelise leidmiseks tuleb turgu uurida ja leida teevad konkurendid. See aitab leida turul täitmata nišši. Tühja nišši leidmine võimaldab kasumlikku äri ajada ka muidu tiheda konkurentsiga turul.

Kas soovid värsket kinnisvarainfot meilile?

Sisesta e-posti aadress ja ole kursis kinnisvaraturu liikumistega!

Kinnisvarakoolis järgmisena:

09.-12.09.2024 Kinnisvara ABC