Esmaspäeval kinnitas Paide linnavalitsus riigihanke tulemuse, millega otsis ehitajat Mündi ja Raudtee tänavale. Soodsaima pakkumise tegi Tallinna firma YIT Infra Eesti AS.
Paide linnamajanduse osakonna juhataja Heigo Laaneoks ütles, et hankes osales 12 ettevõtet. Kõige odavama nõuetele vastava pakkumise tegi YIT Infra Eesti AS. «Nende pakkumine oli ligikaudu kaks miljonit eurot,» täpsustas ta.
Paide linn sai majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt 100 000 eurot toetust, et ehitada ümber Mündi ja Tööstuse tänava ristmik ning rajada sinna liiklust sujuvamaks ja ohutumaks muutev ringristmik. «Ringristmiku hinnanguline maksumus on 145 000 eurot. Toetusrahast puudu jääva summa katab linnavalitsus eelarvest omaosalusena,» ütles Laaneoks.
Ringristmiku ehituseks kuluv raha on vaid väike osa kogu Mündi ja Raudtee (algusega Pärna tänavast) tänava põhjalikuks ümberehituseks kuluvast rahast.
Algselt hindas linnavalitsus projekti maksumuseks ligikaudu 2,3 miljonit eurot. Pakkumise teinud ettevõte on lubanud töö ära teha umbes kahe miljoniga.
Mündi ja Raudtee tänava uuendusprojekti koostamisega seoses esitas linnavalitsus rahataotluse ka piirkondade konkurentsivõime tugevdamise (PKT) meetmesse. «Oleme teinud tublisti selgitustööd ning loodame väga, et saame küsitud raha,» ütles Laaneoks. Lõplik vastus peaks tema teada tulema hiljemalt jaanipäevaks.
Kui arvestada projekti maksumusest maha ringristmiku ehituse raha, on linnal teede korrastusest vajaka üle 1,85 miljoni euro. «Kogu summat niikuinii meetmest ei rahastata. Toetust antakse kõige rohkem 85 protsendi ulatuses. 15 protsendi ulatuses peab linn ise ehitust toetama,» selgitas Laaneoks.
Seega jääb linna omaosalus projekti toetamise korral 278 000 euro kanti. Laaneoks sõnas, et linnavalitsus peab olema valmis ka selleks, et raha võib jääda tänavu saamata, seetõttu pole nad kiirustanud ka hanke võitjaga lepingut sõlmima. «Ootame rahastusotsuse ära ja siis allkirjastame lepingu,» lisas ta.
Kui asjad ei lähe hästi ja käiku peaks minema tagavaraplaan, siis selle järgi ehitatakse Mündi ja Tööstuse tänava ringristmik siiski sel suvel valmis, kuid Mündi ja Raudtee tänaval on linnavalitsusel omal jõul võimalik teha vaid tavapärast teehoolet.
Laaneoks ütles, et linn peab igal juhul tagama, et autod jääksid seal sõites terveks. «Tee olukord on sedavõrd halb, et liikluskiirust on osaliselt vähendatud 30 kilomeetrini tunnis,» kurtis ta.
Kui rahastus tuleb, algab Laaneoksa ütlust mööda Mündi ja Raudtee tänaval sel suvel ulatuslik remont. «Tegemist on siis kapitaalse uuendusega, mis hõlmab kõnniteid, tänavavalgustust, sademevee ärajuhtimist ning uut korralikku aluspinna ja teekatet,» täpsustas ta.
Laaneoks lisas, et tulevikule mõeldes tuleb piirkonda rajatava suure piimatööstuse tõttu arvestada nendel teedel raskeveokite sagedase liikumisega. «See seab tee kvaliteedile iseäranis kõrged nõudmised,» sõnas ta.
Karmidest nõuetest tuleneb ka Mündi ja Tööstuse tänava ringristmiku ehitus. Kui linnarahva meelest tundub ringtee sellises rahuliku liiklusega piirkonnas olevat tarbetu, siis Paide abilinnapea Siret Pihelgas on varem selgitanud, et läheduses asuva elurajooni tõttu on see siiski vajalik. «Peame arvestama, et ühel pool Mündi teed on elumajade piirkond, seetõttu on veoautode sõidukiiruse reguleerimine seal ülioluline,» põhjendas ta.